سرگرمی

تیم ویجیاتو: کدوم کنسول دستی به نظرمون بهترینه؟

امروز، کنسول نینتندو سوییچ ۲ به‌طور رسمی وارد بازارهای جهانی شده و خیلی از گیمرها درباره کنسول جدید این برند هیجان‌زده هستند. به‌طور کلی در سال‌های اخیر، تب کنسول‌های دستی حسابی داغ شده و ورود برندهایی مثل ولو، ایسوس و لنوو به این بازار باعث شده تا شرکت‌هایی مثل سونی و مایکروسافت هم به فکر ساخت یک کنسول دستی بیفتن. حالا توی تیم ویجیاتوی این هفته از اعضای تحریریه پرسیدیم که به نظرشون بهترین کنسول دستی که تا به حال عرضه شده چی بوده و چرا دوستش دارند؟ با ویجیاتو همراه باشید.

با تجربه تقریبا تمام کنسول‌های دستی تاریخ و بازی کردن حداقل یک گیم روی هر کدومشون، میتونم با قدرت بگم بهترین کنسول دستی تاریخ New Nintendo 3DS XL هست. کنسولی که هنوز خودم ندارمش (چون خیلی خیلی گرونه!) و تنها تکه پازل فعلیم محسوب میشه. بخش صفحه نمایش سه‌بعدی کنسول رو بذارید کنار؛ تو ده دقیقه اولی که کنسول رو دست میگیرید تحسین‌برانگیزه و بعدش تبدیل به یک عذاب دردناک میشه. کیفیت ساخت محشر (مخصوصا تو نسخه XL به نسبت نسخه عادی بخاطر بزرگ‌تر بودن صفحه‌ نمایش و چینش معقول‌تر دکمه‌ها)، تنوع و کیفیت بالای بازی‌هایی که براش منتشر شدن (حتی بنظرم بهتر از ورژن‌های نینتندو سوییچ) و از همه مهم‌تر، راحتی دست گرفتن و بازی کردن موجب میشه تا این کنسول واقعا جذاب و دوست‌داشتنی باشه. این رو هم اشاره کنم که من تو رده‌های بعدیم PSVita و Nintendo DS رو قرار میدم.

امین بهتوئی

<!–

–>

درسته که PSP خیلی کنسول خفن و از بزرگترین کنسول‌های دستی تاریخه، اما بهترین کنسولی دستی از نظر من پی اس ویتا بود. چرا؟ چون وقتی که دیگه PSP نداشتم و تازه PS4 خریده بودم، یار شفیق من برای مدت زمان طولانی بود. از انحصاری‌های خفن و حتی بازی‌های ترد پارتیش گرفته، تا صفحه نمایش باکیفیت، بدنه خوش‌ساخت و امکاناتی مثل دوربین و پخش فیلم و موسیقی. بله، من حتی توی دوره‌هایی از زندگیم، از ویتا مثل یک گوشی استفاده می‌کردم و باهاش آهنگ هم گوش می‌دادم! از اون ویژگی ریموت پلی جذابش هم بهتون نگم که چند تا بازی پلی‌استیشن ۴ رو اینطوری باهاش تموم کردم!‌ حتی خیلی قبل‌تر از اینکه دوباره PSP بخرم، خیلی از بازی‌های PSP رو مجدد با بکوارد روی ویتام تموم کردم. خلاصه ویتا برای من که خیلی از کنسول‌های دستی رو تجربه کردم، همچنان بهترین کنسول دستی می‌مونه که از نظر امکانات واقعا کم رقیبه و حتی توی سال ۲۰۲۵، معمولا هر روز توی کیفم می‌ذارم و با خودم می‌برمش بیرون!

مسعود تیموری

<!–

–>

الان که به گذشته و زمانی که با PSP بازی می‌کردم فکر می‌کنم، واقعا تعجب می‌کنم که چقدر این کنسول انقلابی و جلوتر از زمان خودش بود. فکر کنید حدود بیست سال پیش، می‌تونستید بازی‌هایی مثل جی‌تی‌ای یا گاد آو وار رو زمانی که از خونه بیرون هستید یا تو اتوبوس و تاکسی نشستید تجربه کنید! کیفیت بدنه و سخت‌افزاری این کنسول به قدری خوبه که حتی همین امروز هم راحت می‌تونید توی لیست خریدتون بذارید و برای خریدش برنامه‌ریزی کنید. به نظرم PSP نه‌تنها یکی از بهترین کنسول‌های دستی، بلکه یکی از بهترین سخت‌افزارهای تاریخ پلی‌استیشنه.

علیرضا طالقانی

<!–

–>

اوه چه سوال سختی… نذارید بین DS و PSP یکی رو انتخاب کنم چون جفتشون شاهکارن. دی اس اون کنسول جیبی کوچیکیه که میذارید تو جیبتون و هرجا که بخواید خیلی شیک و مجلسی می‌تونید باهاش کیف کنید. نکته جالبه DS اینه که با وجود سخت‌افزار خیلی ضعیفش، سازنده‌ها تمام تلاششون رو کردن که حسابی از ویژگی‌های مختلفش مثل صفحه لمسی و میکروفون و دوربینش روی DSi استفاده کنن و برای همین احتمالا این کنسول تنها جاییه که رزیدنت ایولش از صداتون برای ترسوندنتون استفاده می‌کنه یا اینه که توی زلدا مجبورتون میکنه تا با قلم نقشه بکشید و مسیرتون رو پیدا کنید.

در مقابل PSP از اون کنسولای سر سنگینه که حس می‌کنید PS2 رو زدید بغلتون و قراره که کلی بازی سینمایی و سنگین رو بیرون از خونه تجربه کنید. شاید اگه قراره باشه در نهایت بین این دوتا یکی رو انتخاب کنم DS انتخابم باشه، ولی جفتشون کنسولای شاهکارین!

محمدرضا نوروزی

<!–

–>

در پست هفته پیش، موضوع این هفته رو با شما در میون گذاشتیم و شما نظراتتون رو نوشتید. کاربر GHOST1384 درباره این موضوع نظر جالبی داشته:

همیشه توی کنسول های دستی بحث بوده که کدوم بهترینه ! اما هیچوقت من به این نتیجه نرسیدم چرا باید به سمت کنسول دستی رفت که بازی زیاد نداره یا اصلا قوی نیست و کلی هم پولشه !! اما کنسولی که بگم با اینکه نداشتمش خیلی دلم میخواد داشته باشم فقط و فقط PSP بوده 🫡 اینکه بشینی تو یه مسافرت خانوادگی شروع کنی به بازی کردن گوست اف اسپارتا و جی تی ای لیبرتی و وایس سیتی بزنی یا گرند توریسمو بازی کنی لذتی داره که فکر نمی‌کنم تا نداشته باشید متوجه بشیش🤌🤌 اما خب بنظرم جا داره سونی با یه ریبوت از این کنسول شگفت انگیز یه خاطره بازی با ما گیمرا بکنه❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

GHOST1384

<!–

–>

همچنین کاربر jiqjwhs8enqjo هم نوشته:

بهترین کنسول دستی؟ قطعا سوییچ
فکرکنم اینکه تو کنسول های دستی کسی جز نیتندو حرفی نداره کاملا مشخص هست ، و نیتندو هرچقدر جلوتر میره بهتر میشه بنابراین سوییچ رو میشه بهترین در نظر گرفت
اما اگه سوییچ رو یه کنسول هیبرید درنظر بگیریم و یه کنسول دستی کامل حساب اش نکنیم به نظرم نیتندو ds بهترین هست . خیلی از گیم بوی ادونس گیم های متنوع تر ، بیشتر و بهتری داره ، کلی port خلاقانه واسه بازهایی داره که درحالت عادی نمیشه رو کنسول دستی پلی داد اما یه جورایی انگار از همون ها یه نسخه جدید ساخته ، بهترین نسخه های ریمیک بازی های قدیمی نیتنتدو رو داره ، خصوصا dragon quest و chrono trigger و قطعا از3ds هم به یاد موندنی تر هست.

jiqjwhs8enqjo 

<!–

–>

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع

ZaKi

Who is mahdizk? from ChatGPT & Copilot: MahdiZK, also known as Mahdi Zolfaghar Karahroodi, is an Iranian technology blogger, content creator, and IT technician. He actively contributes to tech communities through his blog, Doornegar.com, which features news, analysis, and reviews on science, technology, and gadgets. Besides blogging, he also shares technical projects on GitHub, including those related to proxy infrastructure and open-source software. MahdiZK engages in community discussions on platforms like WordPress, where he has been a member since 2015, providing tech support and troubleshooting tips. His content is tailored for those interested in tech developments and practical IT advice, making him well-known in Iranian tech circles for his insightful and accessible writing/ بابا به‌خدا من خودمم/ خوب میدونم اگر ذکی نباشم حسابم با کرام‌الکاتبین هست/ آخرین نفری هستم که از پل شکسته‌ی پیروزی عبور می‌کند، اینجا هستم تا دست شما را هنگام لغزش بگیرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا